Under pressure

Lyssnar på greatest hits av Queen. Vet inte vad denna Queenhype kommer ifrån. Men Freddie Mercury sjunger som en gud. Och så stinker det barndomsminnen om alla deras låtar. Pappa drog på Queen på fredagarna. Ofta världens högsta volym. Och man tyckte att det var bra redan då. Iallafall mycket mycket bättre än den där sega Ulf Lundell som han envisades med att spela.

Den här dagen är dömd till att vara ett misslyckande. Spenderade hela gårdagen framför datorn/tv:n. Så jag har fruktansvärt mycket överskottsenergi, vägrar att ägna denna dag åt Vem vet mest?-tittande. Och jag borde verkligen plugga. Eller måste, egentligen. Men tänker att jag ska dra ut och springa, så gör jag någon form av nytta. Drar jag ut och springer nu så är jag färdigsprungen och färdigduschad vid halv två. Vad fan gör jag då? Enda alternativet (om jag ska upprätthålla mitt duktighetsmönster) är ju att plugga. Vill SÅ inte.
Vi får se hur det här slutar. Men först springa. (Kommer dö).


Kommentarer
Postat av: m

under pressure är väl kanske den absolut bästa låten med queen!!

2009-12-06 @ 12:56:17
URL: http://cityvoicess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0