Nine to five typ

Så himla skönt när man lämnar lägenheten nio på morgonen och kommer hem nio på kvällen. Inte. Men nu är vi iallafall klara, med instuderingsfrågorna. Vi började i början av november. Har tagit oss igenom tio ämnen. Och med en liten snitträkning kan man få fram att vi gjort runt 400 instuderingsfrågor. Block har gått åt och pennor har tagit slut. Och händer har krampat. Men nu är det klart iallafall. Jag tror faktiskt att detta pluggande har gjort jävligt mycket väl för mig trots allt. Nu kan jag ta lov i mellandagarna, sen väntar två veckor av hetspluggande. Men det jag gottar mig mest i är att jag vet att det finns folk i klassen som inte ens har börjat plugga. Vi har gjort instuderingsfrågor mest varje dag och blivit klara på en månad. Dom som ska klara att få in allt det där i huvudet under jullovet. De är übermenschen, minst sagt. Men det finns väl kanske såna också, som Nietzsche skulle ha sagt.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska fördriva tiden med. Borde gå och lägga mig då jag ska upp sex imorgon. Men vill inte. Vill kolla på någon serie, men har sett allt jag har på datorn. men ÅH ja! Jag ska kolla på Skavlan. I'm off!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0