Regnochså

Gick ut från jobbet för en timme sen ungefär. Insåg att det inte skulle sluta regna. Så jag gav mig ut i det. I klänning och sandaler. Efter ungefär 20 meter var jag dyblöt. Och överallt var det så djupa vattenpölar att man inte hade något annat val än att gå rätt i dom. Fast sen kom jag bara 20 meter till för då ringde mamma och frågade om dom skulle hämta mig. Så jag hängde i en busskur tills pappa svängde förbi. Rätt soft.
Det enda problemet är att jag nu är röksugen till bristningsgränsen. Jag försökte tända en cigarett. Rökte tre bloss sedan ramlade hela skiten av filtret på grund av regnet.  Ba sådär. Jaha, där har vi svensk sommar i ett nötskal.

Nu ska jag läsa de sista kapitlena (svenskans fulaste ord månne?) i Harry Potter och dödsrelikerna.
Jag är så spänd att jag får ont i huvudet.
(Lätt värt det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0