Krig

Det här med min fobi för insekter har blivit ett stort problem. Nu när jag är vuxen känner mina föräldrar inte lika starkt för att springa upp om nätterna och rädda mig. Kan också bli jobbigt när jag flyttar hemifrån.

Jag har säkert vid något annat tillfälle talat om att jag har sovit med fönstret stängt hela sommaren. Undantagsfallen har varit när Astrid har sovit över. Don't bother arguing with the boss, liksom. Men trots detta är det hos mig insekterna hamnar. Det är mamma och pappa som har en förkärlek för öppna fönster och balkongdörrar, men det är inne i mitt lilla rum där de bosätter sig. Igår när jag gick in i mitt rum efter att ha borsta tänderna såg jag något gigantiskt surra i min skrivbordslampa. Det såg ut som en harskrank med väldigt långa ben hängandes i luften. Men samtidigt hade den en stor kropp. Ja, behöver jag säga mer? SÅ jävla äcklig. Jag kutade ut från rummet i panik. In till mamma och tvingade upp henne. Hon berättade besvärat att hon precis somnat. Men nöden har ingen lag. Hon kom in i rummet för att döda den och då var den borta. Helt väck. Vi letade igenom varenda hörn. Ingenstans. Mamma försökte intala mig att den hade flugit ut, P också (över msn). Men jag vet ju hur det var med humlan tidigare i somras. Den gömde sig på något listigt jävla ställe, sen passade den på att attackera när jag minst anade det.

Så sant som det är sagt. Jag la mig för att kolla på True blood. Tio minuter in i avsnittet händer det. En gigantisk varelse flyger rakt upp i min fönsterlampa. Jag hinner inte ens tänka utan springer bara ut ur rummet i panik. Försöker samla mig. Tar kulturdelen för att göra slut på fighten en gång för alla. När jag kommer tillbaka är den borta, så klart. Jag vågar inte stanna i rummet. Jag tar mobil, täcke och kudde och springer till vardagsrummet. Lägger mig i soffan.

Vaknar upp vid fem av att mamma sätter på kaffe. Inte alltid så kul med öppen planlösning. Mamma tyckte att det var galenskap att jag sovit på soffan och gick in i mitt rum för att bevisa att den inte fanns där. Försökte övertala mig att gå in och sova i min säng. Men nej, jag vet att den är där inne. Den har tagit över mitt rum och jag tänker inte strida längre. I surrender!

Kommentarer
Postat av: P

hahahha ofta du sov på soffan!!!!!!!

2009-08-21 @ 10:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0