'Åtminstånde'

Idag läste jag vinrecensioner i någon sorts damtidning på jobbet. Ja, så kul har jag när jag jobbar. Det viktiga i detta var inte själva recensionerna utan det faktum att recensenten hade skrivit "åtminstånde". Ser man inte att det är fel? Nåväl, Words rättstavningsprogram borde väl ha märkt felet iallafall. Och i samma sekund som jag skriver det här inser jag hur otroligt besserwissig och töntig jag låter. Förlåt. Men så jävla slarvigt bara. Och kanske ett bevis på att man inte behöver 20,0 för att få skriva i en stor veckotidning. Jag har börjat placera alla människor som skriver i tidningar på en piedestal nämligen. Vet inte varför. Det är bara så avundansvärt. Att få uttrycka sig i tryckt text som andra betalar för att läsa. Men nu, nu känner jag mig nöjd. Man kan vara hur slarvig som helst trots allt.




Kommentarer
Postat av: LP

stackarn... kan ju ha varit ett hederligt gammalt stavfel också. du veet, när man ska gå till tryck med en tidning så är det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket man måste tänka på.



För det vet jag....

2009-08-18 @ 10:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0