Pappeo

Jag har för mycket ikoner på skrivbordet. Varje gång jag ska öppna till exempel Firefox så råkar jag öppna något annat. Och så råkar jag alltid flytta runt eller deleta dem, och så vet jag inte ens vilken det var som försvann. Jag måste röja upp. Men det tar emot att radera gamla uppsatser och bilder på coola saker. Coola saker kan vara världens kortaste man, till exempel.

Apropå skrivbord och ikoner så hade jag en diskussion med min far om detta förut. Det var på den tiden då vi delade dator.
A - Vi måste fan köpa ny dator, den här går inte längre. Allting tar ju hundra år
Pappa - Ja, men det beror inte på datorn, det är ju ditt fel
A - Nej, det är det inte. Den är typ hundra år gammal och fläktarna är döda
Pappa - NEJ. Jag vet varför. Det är för att du har för mycket skit på skrivbordet!!
A - Eh..vaddå? Ikoner?
Pappa - Ja. Sånnadär grejer. Det är därför den blir seg förstår du väl.

Ibland undrar jag vad jag har fått mitt geni ifrån. Pappa tror också att om internet inte fungerar så är det bara att dubbelklicka på Internet Explorer-ikonen. Om det mot förmodan inte fungerar så ska man "trycka på huset" några gånger. (Med andra ord; gå till startsidan.)

Men det finns ju saker som han kan som inte jag kan, faktiskt. Listan kan bli lång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0