En skräcknatt

Hade precis sett klart på The Reader då jag hörde ett ljud likt en fluga. Fast mycket högre. Men jag såg ingenting, så jag tänkte att det kanske var från filmen ändå. Men tände lampan för att se efter. Då kröp den största av humlor på mitt golv. Alltså här snackar vi diameter som en femkrona. Så j ä v la läskigt. Fick panik. Ropade på Max. Han gjorde ett tappert försök att få ut den, men ville inte döda den av någon barmhärtig anledning. Han gick för att hämta något att fånga in den med och lämnade mig för hålla koll på den, men jag var för rädd för att gå in i rummet, så jag blundade mest. Så då försvann den. Vi kunde inte hitta den någonstans. Max försäkrade mig om att den säkert hade hittat ut igen. Jag la mig och försökte sova. Var på helspänn dock. Förstod att den säkert var kvar. Och vid halv tre vaknade jag av någoting surrade. Hoppade upp ur sängen och ut ur rummet. Hyperventilerade lite. Gick tillbaka till dörröppningen och såg bjässen cirkulera i min taklampa. Jag ville inte besvära Max igen. Och inte pappa heller. Så jag la mig för att sova i fåtöljen i vardagsrummet. Såhär i efterhand undrar jag varför jag inte valde soffan. Höll på att frysa ihjäl då jag inte fick med mig något täcke i stundens hetta. Somnade aldrig, fick bara nackspärr. Så kom pappa upp. Men just då pappa stod med tidningen i högsta hugg var den borta. Det hade gått en kvart sen jag lämnade rummet och då var den all crazy. Nu var dödstyst. Jag visste ju att den var kvar. Eftersom fönstret var stängt. Men kunde inte lika gärna låta pappa stå där och vänta hela natten. Så jag gick och la mig igen. Livrädd. Stel som ett jävla armeringsjärn. Fick nackspärr igen. Någon gång somnade jag. Vaknade vid halv sex av den där jävla besten. Kutade upp med andan i halsen och väckte pappa. Han gick besvärat upp. Fångade in den i ett Pringlesrör till slut. Släppte ut den på balkongen.
När jag sen skulle sova hörde jag ändå surr. Trots stängt fönster. Insåg att jag hade blivit helt jävla väck och tvingade mig själv att somna.
Har aldrig sovit så gott.


Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså. vad är grejen med monsterhumlorna. känns som de muterat under vintern och nu bara spårat ur. lite som mördarfjärilarna förra sommaren.



våren är här.



helvede.

2009-04-13 @ 18:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0