Alkoholens baksida

Tror att jag har utvecklat någon sorts överkänslighet mot alkohol. Förut har jag kunnat dricka hur mycket som helst och sedan mått hyfsat dagen efter. Aldrig huvudvärk eller illamående eller så. Men nu, numera är dagen efter som en kavalkad av rinnande ögon, spränghuvudvärk och illamående. Trots det faktum att  jag inte dricker mer nu än förut, snarare mindre. Men det kanske är som de äldre säger (mamma och pappa); man ska inte blanda. Ska man dricka öl så ska man hålla sig till öl, ska man dricka sprit ska man hålla sig till sprit etc etc. Jag drack både öl och rom igår. Kanske därför jag mår som jag mår. Nästa gång jag dricker ska jag prova på att bara dricka vodka en hel kväll, vi får väl se hur jag mår dagen efter det.
- Bara för att knäcka pappa så klart. "Man ska inte blanda", vilken jävla teori.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0