Varmvatten efterlyses

Idag är jag en bakteriehärd. Detta beror främst på att Vattenfall har bestämt sig för att stänga
av vårt varmvatten. Jag har inte kunnat tvätta händerna sen jag kom hem från skolan. Bara i kallvatten alltså.
Men det hjälper ju inte. Just i detta ögonblick förpestar jag mitt tangentbord med så mycket äckliga bakterier
att jag blir lite illa till mods. Skulle vilja sätta på mig ett par plasthandskar, men det skulle onekligen kännas
aningen perverst. Jag hatar när de stänger av varmvattnet. Jag kunde inte ens duscha imorse. Utan jag fick duscha
igårkväll som man gjorde när man var liten och kom hem från fotbollsträningen. Att lägga sig med blött hår var en hatad klassiker. Hela kudden blev dyblöt och när man vaknade på morgonen stod håret i formationer av alla dess slag.
Nu såhär tio år senare var jag lite smartare. Jag fönade och plattade håret innan jag gick och la mig. Jävligt smart.
Men det blev ändå konstigt. Lite plattare på den ena sidan, om ni förstår. Fick platta ännu mer imorse, men då blev det tyvärr alltför platt. Men det spelade egentligen ingen roll för när jag kom utanför dörren började det regna. Nu är det rakt och lockigt om vartannat. Och hårfärgen i pannan har fortfarande inte gått bort. Jag ser skitig ut.
Som en lite rännstensunge. Jag känner mig så idag.
Smutsig och lortig. Och jag ska på anställningsintervju om två timmar.
Jävligt passande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0