Täxi

Inatt tog jag en taxi från Stora torget till Skatteverket. Jag vet inte om det var tillfällig
sinnesförvirring jag drabbades av eller om jag bara var väldigt full. Men jäklar vad fint
det satt med en liten biltur. Slapp åtta minuters promenad.
Det enda dåliga med denna taxiresa var priset. Kollade på kvittot nyss. 68 kronor.
68 kronor för att åka från Stora torget till Skatteverket? Det är ett skämt.
Jag blev säkert lurad av taxichauffören. Plus att jag åkte med en såndär gul taxi.
Mongotaxi, brukar jag kalla dem för.
Kvällen igår var i sig väldigt dyr. Massa öl och inträde hit och dit. Men det var fint.
Jag drack fyra starköl, en folköl och en hela flaska Kir. Det är ett under att jag ens klarade
av att ta mig till en taxi. Det konstiga är dock att jag kände mig väldigt nykter..

Kommentarer
Postat av: P

jag är MÖÖÖÖÖR idag

2008-09-06 @ 22:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0