Rätt

Första dagen på jobbet igår. Kom hem runt åtta och däckade i sängen vid
halv tolv. Vaknade halv tio idag. Tråkigt eftersom jag inte börjar förrän kvart över ett.
Jag blir deppig av att ha massa strötid så här på morgonen. Å andra sidan så är det inget
konstigt att jag blir deppig. Det är mitt standard-tillstånd just nu. Jag känner mig som femton igen.
Så ung, oförstörd och missförstådd.
Men jag ska försöka att vara positiv. Ja, idag ska jag gå på föreläsning och sen ska jag plugga.
Ja, jäklar vad jag ska plugga. Jag ska verkligen försöka.
Sedan ska jag belöna mig med att kolla på missade Vem vet mest-avsnitt på SVT-play. Och lite senare mot kvällen
ska jag bädda ner mig i sängen och titta på Vem kan slå Filip och Fredrik. Jag tror på det här med belöningssystem.
Allt blir så mycket lättare då. Jag belönar mig ofta när jag har gjort något bra. Oftast med tv-program men ibland med öl eller choklad. På vardagsmorgnarna brukar jag straffa mig själv litegrann. Ja, det låter kanske lite kinky, men så är icke fallet. Nej, jag tvingar helt enkelt mig själv att äta havregrynsgröt (som jag egentligen hatar) med linfrön i, utan mjölk. Det blir sådär förjävla klibbigt och torrt. Och ingen sylt heller. Nej, rätt ska vara rätt. Ibland äter jag fil med linfrön, även fast jag avskyr fil. Ibland dricker jag vatten med linfrön även då jag har väldigt svårt för kombinationen vatten/kaffe. Ja, allt detta bara för att jag äter så förbannat onyttigt på helgerna.
Rätt ska vá rätt, det vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0