Pragmatism schmagmatism

Jag är sådär töntigt glad. Man kan ju undra varför egentligen. Jag gissar att det beror på att jag
just genomgick ett jävligt jobbigt träningspass. Det är alltså inte en myt det där med endorfiner och skit.
Å andra sidan så är det ju fredag också. Kan det vara så att det är fredagskänslan som har infunnit sig?
Men det borde inte vara så, egentligen. För faktum är att jag ska vara hemma ikväll. Ingen öl, ingen kir, inget
fylleätande etc etc. Jag ska helt enkelt bara förmultna inne på mitt rum med min dator. Kanske bjuder pappa på ett
glas vin till maten. Kanske kan jag få i mig två, kanske kan jag bli lite rödrosig. Vet inte alls. Men nu ska ni inte
tro att det är någon sorts revolution eller förändring.
Imorgon smäller det. Men ikväll så laddar jag batterierna.
Tänker att det kommer vara jäkligt skönt att vakna imorgon och inte vara bakfull.
Tänker att jag kanske kan uträtta stordåd som städning eller träning.
Tänker att det sistnämnda säkerligen inte kommer ske, men jag tänker ändå.

Youtubar lite Maia Hirasawa, lyssnar på låten "Gothenburg" och undrar varför det är så populärt med
hyllningslåtar till städer. Kommer inte fram till något svar men egentligen så kunde jag inte bry mig mindre.

Nu ska jag röka. Kan bli kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0