Paparazzo

Ibland överträffar jag mig själv. Jag gick upp tidigt idag trots det faktum att det är söndag
och mulet. Jag började det hela med att läsa tidningen och dricka kaffe. Städade sedan upp lite
i mitt rum för att sedan sätta mig till rätta och sträckläsa i "An introduction to language".
Efter ett tag tröttnade jag och gick ut för att ta min första cigg sedan i fredagsnatt. Fin nicokick på det.
Läste sedan klart kapitel tre och nu sitter jag här och väntar på att kraften ska komma till mig.
Kraften som ska ta mig ut i kylan för en joggingtur. Trots mitt överambitiösa beteende är jag inte alls på
bra humör. Jag är deppig och ledsen. Kan bero på att jag inte har träffat någon annan än min familj sedan
i fredags. Kan kanske också bero på all jävla studieångest.
Eller så beror det på att jag var tvungen att betala 150 kronor för att bli medlem i Svenska hajföreningen.
Nu skiter jag i dem. De kan ta sina hajar och dö. Jag ska starta en egen hajförening och den kommer bli
så jävla cool.

Över till dagens onödiga fakta:
"The word paparazzo, "a freelance photographer who doggedly pursues celebrities", was a
little-known word until the death of Diana, Princess of Wales, in 1997, who was hounded by paparazzi (plural)
before her fatal automobile accident. This eponym comes from the news photgrapher character Signor Paparazzo in
the motion picture La Dolce Vita."

Så nu vet ni det. Bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0