Once you pop

Jag tänkte att jag skulle plugga nu, men det ville sig inte riktigt.
Men jag har åtminstone lärt mig att [b] är en tonande bilabial klusil och att
[p] är en tonlös bilabial klusil. Det är bra. Och det är ungefär en tusendel av det
jag ska kunna. Men det löser sig, det har jag alltid sagt.

Ikväll fick jag städa en Hepatit C-smittad sal. Jag var livrädd och jag klippte
tillochmed av mitt Wayoutwest-armband (vilket var på tiden) för att det kändes smittat.
Men jag hoppas att jag fortfarande är frisk. Jag hade ju handskar på mig. Och sen spritade
jag sönder händerna. Jag lever onekligen ett spännande liv.

Det här med styckeindelning var en ny grej. Kanske någon att börja med.
Jag minns ju så väl hur min svensklärare i nian tjatade om det. Stycke, stycke, stycke.
Ja, stycke tänkte jag och började dela in mina lunarstorm-inlägg med det. Men det blev
aldrig någon hit. Då fick man ju plats med färre antal tecken, så jag slutade med det.
Detta kan ha haft en stor inverkan på min vidare styckeindelning. Men nu ska jag börja igen.
Once you pop you cant stop, som en vis man en gång sa till mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0