N to the ice

Igår skulle jag plugga. Eller sanningen är att jag faktiskt pluggade i någon timme.
Läs: Läste igenom sida efter sida utan att reflektera över innehållet.
Efter en timme slog jag ihop böckerna och gick ut och drack öl. Vad säger det här
om min studiemotivation? Jo, att det här inte kommer gå bra. Så fort jag ska vara amibitös
och göra det jag borde göra så kommer det något annat i vägen. Oftast är det öl, fika eller tv.
Vet inte riktigt hur jag ska få min termin att gå ihop. Trots vetskapen om att jag kommer få panik och
behöva hetsplugga inför varje tenta, orkar jag inte riktigt ta tag i det. Men till saken hör att jag faktiskt kan
ta en motgång. Går det inte bra, så går det inte bra. Man måste ju ha kul också.
Och apropå kul, så har jag fått jobb. Jag ska städa operationssalar. Kanske inte så mysigt med blodstänk
och sådär, men pengar är pengar och ett jobb är ett jobb. Det har jag alltid sagt.
Nu ska jag inte plugga fastän jag borde, nu ska jag läsa bloggar och titta på "Vem vet mest?".
Soft.

Kommentarer
Postat av: björn

Dock är det väldigt värt att ta sina poäng så man får pengar från csn (a)

2008-09-11 @ 16:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0