Larmet går

Sitter och tänker på det här med att man ibland tror sig kunna till exempel låttexter fast man inte alls kan dem.
Man är säker på att det sjunger en viss mening, och sedan visar det sig att man inte ens var i närheten av den egentliga.
Det händer mig rätt ofta. Och inte bara när det gäller låttexter, utan allt möjligt. Kommer ni ihåg programmet "Larmet går" som gick på trean (om jag inte missminner mig) någon gång på nittiotalet? Ett program där man fick följa ambulansens och brandkårens uttryckningar. Jag älskade det programmet. Det var det bästa jag visste. Men jag kunde för allt i världen inte förstå varför programmet hette "Lammet går". Letade länge länge efter sambandet mellan sjukvård och får  tills jag till slut insåg att någonting inte stämde.
Jag måste ha varit ett väldigt dumt barn.


Kommentarer
Postat av: "pesten"

hej... ser fortfarande fram emot vår lunchdate senare idag. jag har en låttext som jag inte har missförstått, brukar lyssna på låten varje gång vi skiljs åt:

http://www.youtube.com/watch?v=hUKBuAkr4Lg&feature=related



check it out vettja. ses om 2 timmar och 28 min!

2008-10-14 @ 09:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0