En sak jag hatar

Var på Willys idag för att köpa cigaretter. Och ni vet när man står i en lång kö utan några
varor, eller i vissa fall en eller två, så kan personen framför få för sig att säga "Oj, men du har ju bara en grej. Då kan du gå före mig". Fan vad jag hatar det. Visst, det är en fin gest. Men mest är det bara jobbigt. Jag vill inte prata med folk jag inte känner och minst ut av allt vill jag stå i tacksamhetsskuld till personen. Detta händer mig titt som tätt, men inte idag, som tur var. Men under hela tiden i kön var jag på min vakt. Var så rädd att någon skulle se att jag faktiskt inte hade någon vara. Rädd att någon besvärat skulle fråga om jag vill gå före, som om de tror att det är det jag står och väntar på. Tricket är att stirra upp i taket, då kan ingen möta ens blick.
Är det något fel på mig eller är jag bara smart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0