Att tiga är guld och kängor

Idag har jag köpt nya skor. Eller skor är ju en lätt underdrift.
Det kallas nog kängor, eller kanske stövlar. Jag är rookie på den här fronten.
Har aldrig ägt några varmare skor än ett par gulblåa Nike air. Om man bortser
från allväderstövlarna med ugglorna på jag hade i femman alltså.
Men åter till kängorna. Det är Dr Martens-immitationer. Fast i lack. De är jävligt
inne och allt det där. Jättefina är dom. Men om det är någon som trampar er på fötterna
ikväll på dansgolvet, då kanske det är jag. Storlek 39 och kängor är kanske inte den bästa
kombinationen, men det skiter jag i, som den sanna revolutionär jag är.

Och nu till något helt annat. Idag brände jag sönder min sjal. Skulle
vara häftig och aska lite nonchigt. Fan, man ska inte röka. Det bara förstör.
Nästa projekt är nu att komma på något bra att säga när mamma undrar hur
jag har kunnat bränt sönder min sjal med en cigarett fastän jag inte röker.
(Ja, det är så vi har det i min familj. Jag är nitton och har rökt i två år. Dom vet
att jag gör det, jag vet att dom vet att jag gör det. Men att tiga är guld, det vet ni ju.)



Kommentarer
Postat av: mongo från kongo

jag tycker de var jättefina, dina skor! du dansade som en gudinna i dem

2008-10-11 @ 17:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0