Seinfeld 23.25

Jag känner mig exakt lika nördig som jag gjorde i åttan, då mitt tv-beroende nådde sin kulmen.
Då kunde jag planera in saker utefter tv-tablån. Det var sjukt och nördigt. Fast alla älskade ju tv på den tiden.
Det var skiten. Nu måste man ladda hem serier och se alla avsnitt före alla andra för att vara inne.
Så det har jag börjat med. Men just nu har det samtidigt börjat massa serier som jag på något vänster bestämmer mig för att jag måste se. Och det är ju väldigt anti i sig. Känner mig nästan lite syndig när jag tittar på tv.
För ni vet väl att alla hatar tv? Det måste man göra. Det är töntigt att titta på tv säger dom.
Man ska kalla det "dåligt kommersiellt skit" och så ska man skrota Svt för att de "inte gör något vettigt för pengarna de får".
Men jag hatar inte tv. Jag tycker att det är mysigt. För det mesta alltså.
Fast det finns ju förstås saker som gör att jag hellre skulle läsa torr facklitteratur kvällarna i ända än att titta på tv. T.ex det faktum att kanal 5 väljer att göra något knullprogram med Linda Rosing.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0