Nu drar jag, torpet står kvar

Jag är sen till jobbet. Men jag tänker att ska man komma sent kan man lika gärna
komma riktigt sent. Annars är det ju ingen mening med det hela.

Just nu är jag så pass illamående att jag funderar på om jag faktiskt kommer spy
när jag reser mig upp. Men det är inte det värsta. Det värsta är att jag trots illamåendet
fortsätter att dricka julmust. Klunk, efter klunk efter klunk. Det skvalpar i magen och jag kan inte
för allt i världen förstå varför jag fortsätter att dricka, jag är ändå för förkyld för att kunna känna någon smak.
Det skulle lika gärna kunna vara urin jag dricker, typ.

Men ack min själ, sa Rydingen.
Nu måste jag gå till jobbet.
Arbete ger frihet har jag hört. (Källan vill vara anonym.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0