Kom igen nu Britt-Marie, kör för fan!

Gårdagkvällen kan liknas ett inferno.
Köer överallt och minusgrader.
Drack vodka ur fickplunta och pratade för högt.
Tappade bort  mitt ackompanjemang men kom till slut in på Kalmars
- ensam. Hängde med en polack från Tyskland och försökte leva upp
till mina MVG:n i tyska. Tog även upp Hitler och frågade om han var nazist.
Inte känsligt alls, faktiskt.



Kvällens höjdpunkt:
Jag ljög om att jag hade Diabetes. Ramlade nämligen i garderobskön,
något överförfriskad. Då kom jag på den briljanta idén att säga att jag
hade lågt blodsocker och att jag därför svimmade till. Avrundade det
hela med att säga att jag hade glömt min spruta hemma.
Mycket trovärdigt. Hett tips!
(Att jag sedan smet från dem genom att säga "Jag ska gå in på toaletten
och ta min spruta nu" behöver vi inte tala om.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0