De fonetiska korrelaten till betoning = höjd F0 och ökad duration i den berörda stavelsen

Snart smäller det. Ja, om tolv timmar faktiskt.
Sedan är det över.
Är lite för trött för att plugga mer. Vill egentligen lägga mig i sängen
och kolla på Die another day med Pierce.
Eller kanske läsa Snabba Cash och låtsas att jag vet var Stureplan ligger.
Men det gör jag ju inte. Det enda ställe jag hittar till på Östermalm är Humlegården.
Men det spelar ingen roll. För jag låtsas. Kör lite smygmoderat bara för att känna hur det känns.
(Och ja, det är ett faktum att alla som rör sig på Östermalm är moderater. Eller hur?)

Om tentan går vägen imorgon, då super jag skallen av mig för att fira.
Om den går åt skogen, då super jag skallen av mig för att sörja.
Vi ses.

Kommentarer
Postat av: love

spektrum eller duration? hmmm.

2008-11-11 @ 18:19:11
URL: http://enblindlederenblind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0