Totenkopf

Jag har nog cancer i svalget. Det är inte kul att svälja idag.
Det säger jag bara. Men en cigarett på det här kanske?
Vissa dagar känns så jobbiga att vakna till.
Det är onsdag och jag börjar klockan två. Då ska jag ha
en värdelös engelsklektion och sedan ska jag gå hem
och läsa min filosofiuppsats om och om igen för att se om
det är något som bör ändras.
Jag är så less på filosofin. Från början tänkte jag att det var så
svårt att jag faktiskt inte skulle kunna få Mvg i det utan extrema ansträngningar
(vilket jag inte hade lust med). Men efter de två första hemtentorna fick jag lite hopp
eftersom det blev Vg på det ena och Mvg på den andra. Och igår fick jag tillbaka den
tredje hemtenta som jag fick Vg+ på. Jag blir galen på det här. För att få Mvg i betyget
behöver jag säkerligen skriva en superuppsats nu. Och jag orkar inte det. Jag är helt matt.
Jag orkar inte skriva och leka smart. Jag orkar inte ens läsa och låtsas att jag förstår.
Så jag antar att loppet är kört. Men allt kan inte alltid gå vägen, som jag brukar säga.

Den här dagen är redan sämst.
Jag lyssnar på Bright eyes också.
Jäkligt deppigt och sådär. Och vädret hjälper inte
till. Och inte heller det faktum att jag inte vet vad jag ska ha på
mig idag.

Äsch. En cigg på det här som sagt.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0