Skiva

Jag fann just ett Uppsala pride-klistermärke i min väska.
Jag undrar vad jag var på för äventyr i fredags. Soffan och Anna tog
kanske med mig på villovägar.

Ikväll är det skiva och jag är sjukt pepp.
Jag måste bara se till att hålla mig sysselsatt idag.
Annars får jag alltid ont i magen.
Men jag har planerat det här noggrannt.
Snart ska jag städa mitt rum, sen lyssna lite på musik
och kanske lösa lite korsord, sen ska jag duscha jättelänge.
Och bejaka min feminina sida. Raka benen alltså.
Sen ska jag sminka mig i fem hundra år och sedan gå till
Willys och ta ut pengar.
I sista sekund ska jag lyssna lite på Nordman och sedan tvinga
pappa att skjutsa mig den tio minuter långa promenaden till Gabi.

Nu ska jag läsa Blondinbella.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0