Inte

Söndag alltså. Och inte bara det, mors dag också.
Jag hade ingen present till min mamma eftersom att jag är pank.
Hon fick en kram och ett grattis. Kände mig jävligt schysst.
Till morgonkaffet passade jag på att kolla igenom grattis-hälsningarna i UNT
som alla skickar in till sina mammor. I majoriteten av hälsningarna stod det
"Grattis på morsdag" Nej, inte mors dag här inte. Utan morsdag. Om man nu
ser det som ett ord, bör då inte betoningen på 'mors' helt försvinna?
När folk inte särskriver så ihopskriver dem. Jag må vara pretentiös, men jag är
iallafall inte dum i huvudet.

Egentligen så borde jag tycka om den här dagen. Det är fint väder,
jag är inte bakfull, jag ska åka till mormor, om fyra dagar fyller jag år
etc etc. Men jag tycker inte om den här dagen. Jag tycker inte om någonting
just nu. Jag är bara så jäkla bitter. Jag orkar inte ta studenten och jag orkar
inte ta tag i att jag går upp i vikt mer och mer.
Jag vill verkligen inte vara tjock på studenten. Men nu är det bara 11 dagar kvar
så ingen hetsdiet i världen skulle kunna rädda mig.
ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST.
Jag måste ut och springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0