Gott ist tot

Jag har idag skrivit klart en sammanfattning av en astråkig artikel
från New York Times och skrivit klart en asdålig fördjupning i regionalgeografi.
Detta ger mig minus två arbeten till nästa vecka. Därför tackar och bugar jag för mitt
eget initiativtagande.
Nu har jag försökt att ge mig i kast med Nietzsche och hans jäkla övermänniska.
Jag vet inte riktigt vad jag får ut av att läsa Wikipediainformation som jag vet inte stämmer
men det är nice. Den där Nietzsche var ju ändå ganska skön. För att slänga mig med ett
citat: "Gott ist tot! Gott bleibt tot! Und wir haben ihn getötet!" ("Gud är död, gud förblir gud och vi
har dödat honom").

Men jag ska inte låta er tro att jag är på särskilt bra humör för det.
Jag kommer förmodligen gå in i väggen nästa vecka.
Om jag skulle dö så vet ni ju som bekant att jag vill ha kista och inte
urna. Eller jag vet inte. Jag har nog inte riktigt bestämt mig angående
det där.

Nu ska jag försöka få ner något vettigt i ett worddokument och
man vet aldrig hur det kan sluta. Antingen blir det en rubrik och två
meningar eller så blir det flera timmars arbete.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0