Freitag

Och så har vi kommit till klämdagen. Man tänker att det kommer vara underbart
att vara ledig. Man ska göra allt man annars bara kan göra på en lördagförmiddag.
Gå på stan, fika, sova länge och så vidare. Men det händer aldrig på klämdagar.
Man vaknar rätt tidigt fast man egentligen skulle vilja sova i två timmar till, man har inte
ens tid att fika eller umgås med någon för att man är upptagen med att plugga eller skriva
stora arbeten. Man är oftast fortfarande lite halvt bakfull och man funderar på att kanske stanna
i sängen idag igen.
Mitt hår är jäkligt fett och jag ser ut som sju svåra år. Min filosofitenta och mitt geografiarbete väntar på
mig. Vet inte alls hur jag ska få kraft att ta tag i det. Kanske en camel på balkongen kan göra susen.
Och så ska jag hålla tal på engelskan på måndag. Jag har inte skrivit något talmanus ännu. Jag vet
inte ens vad jag ska prata om. Om det är någon som har ett tips om vad jag kan tala om så är det varmt välkommet.
Det ska alltså vara ett övertalnings-tal.  Har redan funderat på "sluta att röka" men det känns ju jäkligt kontradiktalt.
Kanske blir det "Tänk klimatsmart" eller "Tänk jämställdhet". Men de ämnena känns jäkligt klyschiga.
Men sådan är ju jag.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0