Folköl

Jag måste vara den mest lättövertalade person som finns.
Igår försökte jag sitta djupt nersjunken i min filosofiuppsats.
Jag skrev faktiskt litegrann samtidigt som jag samtalade med
Astrid om att det kändes hemskt att vara hemma och plugga på
en fredagkväll. Helt plötsligt säger hon att hon vill till Orange och frågar
om jag vill följa med. Jag avböjer och hänvisar till skolarbetet.
Efter några sekunder sparar jag dokumentet som "Nietzsche" och går och byter om.
Jäkligt dålig självdisciplin.
Eftersom kvällen innehöll folköl, starköl, champagne och hemgång klockan halv fem
har jag smått ångest över att jag nu måste börja skriva om Nietzsche igen.
Dessutom skulle jag egentligen ha varit ute och sprungit vid det här laget.
Men vad gör det om hundra år?

Jag ska försöka styra upp mitt liv på något sätt nu.
Jag återkommer när jag är på banan igen.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0