Filosof

Mitt kaffe tog just slut och detta fick mig att tänka på att allt faktiskt gör just det.
Tar slut alltså.
Just nu håller allt på att försvinna från sin förut alldeles så givna plats.
Jag syftar självklart till stor del på "Andra avenyn". Det är slut för säsongen helt enkelt.
Vad ska jag nu göra klockan åtta varje söndag, måndag, tisdag? Vad ska jag titta på
om lördagseftermiddagarna när jag är bakis?
Men jag skulle ses som dum om jag inte nämnde gymnasietiden också.
Studenten är om mindre än två veckor och sen ska jag ut och leva livet. Inte för att
jag tror att det kommer bli just så. Men jag ska åtminstone uppleva ett evigt
sommarlov.
Även Lionstiden är slut. En epok är förbi. Ägarna har sålt det och jag känner mig
helt ärligt inne i någon sorts identitetskris på grund av detta. Jag vill inte gå någon annanstans.
Jag känner mig osäker på andra caféer. Kanske är det dags för mig att sluta fika helt enkelt.
Och mina pengar är självklart också slut.
Bekräftar inte allt ovanstående min teori helt och hållet?
Allt tar slut och så gör även det här.
(Jag borde bli filosof.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0