Estocolmo

Idag skulle jag åka till Stockholm och köpa studentklänning.
Dock är jag konstig och lite rädd så jag vägrade att åka tåg dit själv
och irra omkring. Mamma vägrade följa med eftersom hon ansåg att hon
inte hade tid. Efter ungefär en halvtimmes diskussion erbjöd sig pappa
att skjutsa mig dit. Jag är duktig på argumentation alltså.
Väl där körde jag världens snabbaste shoppingrunda.
Pappa släppte av mig vid Gallerian. Jag sprang in på Vila och bytte
den förra klänningen. Sedan in i bilen och han stannade vid Filippa K-butiken.
Där provade jag klänningen på några milisekunder, köpte den och sprang
ut till bilen igen. På vägen hem såg jag Anna Hibbs. Det gjorde mig lite nöjd
eftersom den förra stockholmsvistelsen inte bjöd på någon kändis.

Efter den snabba visiten blev det Lionshäng för hela slanten.
Nu är jag trött, mätt, lite smått bakfull och jäkligt sugen på en hemmakväll.
Det som kryddar kvällen lite extra är att jag nu ska leka lite med pappas
nya systemkamera.
Är det inte nice så säg?

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0