Dagen efter

Jag var lite dum som trodde att jag skulle orka mig upp halv sju imorse och
gå på min tyskalektion. Istället vaknade jag halv nio och flög in i duschen
för att hinna till filosofin.
Vägen till skolan var ingen fröjd. Eftersom jag bar högklackat för första gången i
mitt liv igår har jag självklart hardcore skavsår idag. Jag kunde således inte
gå särskilt bra. Astrid hade däremot inte några skor att byta till så hon fick
gå i högklackat i skolan. Vi såg ut som två downare på utflykt.
Det kändes som att folk skrattade åt vår misär. Men det kanske de gjorde rätt i.
På filosofilektionen led jag av Tourette's och råkade yttra mina tankar högt
hela tiden. Mina tankar består främst av dåliga skämt.
Jag hetsåt kötbullar i skolan och gick och hämtade studentmössan.
Väl hemma spydde jag. Alltid lika mysigt när man har drabbats av spy-bakfyllan.
Jag har fortfarande sjukt ont i huvudet och funderar på om jag ska bli absolutist.
Livet är bra jobbigt ibland alltså. Men som Blondinbella skulle ha sagt: Man måste
tänka positivt.

Imorgon tänker jag vara ledig. Ikväll tänker jag läsa Harry Potter och sova.
Nu: Gilmore girls.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0