Dagen efter kvällen före

Jag mår fruktansvärt dåligt idag. Men det är det värt om man ser till hur
kul jag hade igår. Ska jag försöka mig på någon sorts sammanfattning av kvällen?
1. Mysig förfest hos Gabi. Jag hade tänkt dricka två glas vin, det slutade med fyra.
2. Bra middag med bra bordsplaceringar, bra människor, bra mat. Och så höll
vi ett jäkligt bra tal.
3. Mycket alkohol = BRA.
4. Fyllesamtal med diverse lärare, mer alkohol och lite dans på det.
5. Hemgång utan varken skor eller strumpor. Det var rätt kallt.

Jag blev utsedd till klassens finis och det känns som en hedersutnämning.
Jag är förvånad (och glad) över att jag inte blev klassens emo som förväntat.
Det enda minuset som kvällen bjöd på var att BJ bestämde sig för att ta betalt
för fyra öl, fast jag köpte tre. Nu tror ni nog att det är jag som inte hade någon
koll (som vanligt), men det hade jag faktiskt. Jag blev blåst på 49 kronor och det känns
allt annat än bra om man ser till min ekonomiska situation. Men å andra sidan så fyller
jag år om drygt två veckor. Kanske blir det lite klirr i kassan då.
Det finns även lite härliga rykten som cirkulerar från gårdagen.
Jag älskar rykten.
(Tom, om du läser det här: Nu jäklar ska vi ta ett snack.)

Nu borde jag plugga tyska. Jag har ett större läxförhör imorgon.
Känns jäkligt otajmat och sådär. Men imorgon är det fest igen,
det får vi inte glömma.
Nej, dags för repetition av prepositioner som styr ackusativ
och dativ. (Ibland känns det som att livet skrattar åt mig.)

(Detta blev ett väldigt parentes-fyllt inlägg. Jag har en nyfunnen kärlek
för parenteser. De gör att man inte behöver skriva så utförligt som man
egentligen borde. Det blir lite talspråk över det hela. Fast egentligen
gillar jag inte att skriva i talspråk. Men vi kan väl låtsas.)


/




Kommentarer
Postat av: emma

så jäääääävla lyckad skiva!

2008-05-19 @ 18:24:05
Postat av: björn

bj är fascister! dom tog betalt för 2 öl för mycket när jag var där på skiva förra året >_

2008-05-20 @ 20:04:28
Postat av: Cissi

Hoho, vadå för rykten? *vill jättegärna veta* :P

2008-05-23 @ 20:11:17
URL: http://heartbeeats.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0