Bara massa lösa ord faktiskt

Pollenallergin har tagit ett fast grepp om mig.
Min hals innehåller så mycket slem att man säkerligen skulle
 kunna fylla en hel pet-flaska om man tömde den.
Vore väldigt skönt om man kunde tömma halsen.


 Min pappa pikar mig om att jag äter. Det stör mig.
Jag åt bara lite russin för att hela den här slutaröka-grejen gör mig sötsugen.
 Men inte ens det får man.
Kanske är han också rädd att jag ska vara tjock på studenten.
Dubbel press alltså. Det är inte lätt när det är svårt.


Jag funderar på att byta bloggadress. Jag hatar blogg.se.
Jag vill gå över till blogspot.com men det känns lite jobbigt och sådär.
Eller så skaffar jag bara en till blogg. Man kan ju faktiskt nischa sig.
Kanske skaffar jag en hajblogg (som förmodligen ingen skulle läsa)
eller en renodlad bakfylleblogg. Folk skulle ju älska att vältra sig i min misär.
 Ja, vi får helt enkelt se hur det blir.


Just det. Jag gled nu helt obemärkt förbi det jag egentligen skulle skriva om.
Tittade just på Uppdrag granskning. Kyrkogårdsvaktmästare i någon liten lowlife-ort i
Västerbotten krossar kistorna med en grävskopa innan de häller på jorden.
Jo, de gör så för att inte jorden ska sjunka ner och de sedan ska behöva lägga dit ny jord.
De effektiviserar alltså arbetet lite. De vill alltså ha lite mer tid att dricka kaffe på fat och läsa Västerbottennytt.
Hur lite moral kan en människa ha?
Nu får jag gärna låta som en moralpredikare och det rör mig inte i ryggen.
När jag begravs ska inte en jävel få krossa min kista.

Jag var dum nog att se på programmet och dum nog att skriva om det. Tanken på döden ger mig alltid ångest. Som tur är börjar Grey's nu. Det kan muntra upp den mest ledsna av PMS-tjejer.

/

Kommentarer
Postat av: Cissi

Blogspot är asbra ;)

2008-05-08 @ 02:12:46
URL: http://heartbeeats.blogspot.com
Postat av: bjoern

man får helt enkelt kremeras och få askan spridd på minneslund. så har vi ändå gjort på pappas sida i all evighet. på mammas sida kremeras man och stoppas i kruka, men det känns lite mer..... eeh...

2008-05-08 @ 15:31:29
Postat av: lars ohly

hemma hos min morfar står en urna på pianot. den innehåller hans döda hunds aska. man kanske skulle kremeras själv också, så kan urnan stå bredvid hundens.

2008-05-08 @ 16:09:46
Postat av: leif pagrotsky

jag utgår från att du inte är klaustrofob.

2008-05-08 @ 16:09:47
Postat av: leif pagrotsky

fast i och för sig borde det finnas störra chans att bli klonad någon gång i framtiden om man inte bränns ned till aska. något att hålla i tanken.

2008-05-08 @ 18:06:19
Postat av: lars ohly

eller så skulle man kunna frysa ned sin kropp. då slipper man trälådor och urnor och sånt och får ligga i en behållare fylld av flytande kväve istället.

2008-05-08 @ 19:01:00
Postat av: leif pagrotsky

ja, men är inte det lite läskigt? tänk på våldtäktsrisken, man ligger ju ändå rätt lättåtkomligt (för folk med kläder isolerade från kyla dårå). hey ohly, ditt namn är också ett y-namn. det är lite coolt oss vänstermännsikor emellan. men jag ska inte gå mer på det där, detta är amandas blogg och inte vår. vi får mötas i riksdagen och ta en fika eller så någon gång. vad sägs om att göra en heldag av det och kasta ägg på reinfelds fönster? jag är på.

2008-05-08 @ 22:01:57
Postat av: lars ohly

jaa du paggan, du kan ju kolla in den här sajten: http://www.alcor.org/events.html#bedford
jag tycker det låter helseriöst, jag. ingen risk för våldtäkt, med andra ord.
och angående äggen: jag är på.

2008-05-08 @ 23:41:45
Postat av: Amanda

Vad är det här för chat?
Jävla kommunister!

2008-05-09 @ 19:35:30
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se
Postat av: P to the EE

håhå jaja, dom dära vänstermänniskorna. dom är ju för tokiga. tacka vet jag fredrik federleys födelsedagskalas idag. kommer bli suuupermysigt ju! jag köpte en dildo åt honom, för... HIHI... han är ju böööög.. alla bögar uppskattar en dildo i present... HIHI..

2008-05-09 @ 21:21:33
Postat av: Amanda

MEH! Köpte du också en dildo?
Fan vad du härmar Bella!
Men Federley är ju så jääla söt för att han är bög. Jag älskar bögar. Bögar är som söta små nallar som gillar schlager och dildos. hehehe

2008-05-10 @ 12:47:29
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0