Angst

Jag lyssnar just nu på DAF och det gör mig väldigt nostalgisk.
Det får mig att minnas förra sommarens parkfyllor (och alla andra fyllor
för all del). Zacce tvingade
mig att dricka femkommatvåan och varva med sjutvåor. Hade han inte
hunnit till systembolaget blev det alltid bong och folköl.
Denna sommar hade jag tänkt bli lite mer mogen och sofistikerad.
Jag ska skippa Arvika och istället åka på Way out west, jag ska arbeta
och jag ska försöka att sluta röka.
Men nu när jag ser det såhär svart på vitt så vet jag inte om jag vill.
Jag kanske vill vara dräggig ett tag till. Jag kanske vill lyssna på DAF
och Nitzer ebb i någon park och dricka öl i mängder. Kanske vill jag
sluta med mitt vindrickande och bara köra på hardcoreöl.
Eller så är det meningen att jag ska mogna. Jag vet inte.
Hur ska man veta när det är dags? Ringer det någon klocka när ens
tid är förbi? Jag känner att det börjar bli åldersnoja och framtidsångest
på hög nivå. Fan i mig.

Kommentarer
Postat av: Love

Du ska inte bli mogen nu förihelvete! Ta det vid 35 istället.

2008-05-23 @ 15:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0