Staten och kapitalet

Nu lyssnar jag på Jens Lekman och dricker vatten. Litervis med vatten, som om
det vore en tävling nästan. Vet inte riktigt varför jag dricker vatten. Jag är inte direkt
törstig. Men det är lite som ett nyttigt tidsfördriv.
Om en timme kommer Astrid och Partymeistern hit. Då ska vi dricka folköl och lyssna
på What is love med Haddaway. Kanske lite Ebba Grön också. Det återväcker minnen
från sjuan. Åh, vad arg man var. Arg på allting. Jag var jättearg på staten. Jättejättearg fastän
jag knappt visste vad staten innebar. Jag var väl kanske inte den vassaste kniven i lådan på den
tiden. Men nu sjunger vi på Ebbalåtar i ren nostalgi och känner oss vuxna fast vi inte ens får gå
på systembolaget.
Idag köpte jag folkis på Willys. Ingen legkoll.
Jag kände mig nästan mäktig när jag stod där med mitt sexpack Pripps blå för 47.90.
Pappa tyckte att det var pinsamt att jag köpte folköl på en måndag. Jag förklarade
att det handlade om något som han inte förstod.

Nu ska jag dricka mer vatten.

/

Kommentarer
Postat av: A

visst har jag berättat att jag festade fett med Håkan från Ebba i Thai? yes, that's right, så cool är jag. vassaste rakbladet i armen. eeehh...

2008-03-24 @ 22:23:14
URL: http://sitdown-comedy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0