"Ring mig"

Jag borde för tillfället sitta med ögonen stirrandes i min filosofibok.
Men jag är alltför trött.
Jag och Astrid körde ett styrkemedelpass idag och det finns någonting som säger mig
att jag kommer ha en rejäl träningsvärk imorgon. Det blir kul. Folk kan få skratta åt mig
när jag försöker tar mig upp i trappor med ilande värk i låren och vaderna. Det blir nog fint.

Idag fick jag bevis på att jag inte har någon pondus överhuvudtaget.
Jag och Gabi gick till en Sp2-klass för att dela ut enkäter tillhörande vårt projektarbete.
För det första vägrade de vara tysta. När de väl hade börjat fylla i enkäten ifrågasatte de självklart
frågorna och formuleringarna. Men det värsta var ändå att någon av de pubertala killarna i klassen
hade skrivit "Ring mig" högst upp på enkäten. Jättekul. Tillochmed tvåor lyckades driva med oss. Vi drev inte med dem.
Vad hände med att man ska visa respekt för de äldre? Ett år eller tjugo år äldre, regeln gäller fortfarande.
Ack, ack.

Nu måste jag bege mig in i filosofins värld trots allt.
Sakna mig när jag är död.

/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0