Lördag

Idag mår jag riktigt dåligt.
Vaknade först vid åtta och lutade mig över sängkanten och trotsade
en kastspya. Klunkade vatten och somnade om.
Gick upp vid tio för att hetsäta lite frukost och sedan få akut illamående
som följd. Gick och la mig och somnade om till ungefär klockan två.
Såg sedan på Andra avenyn och skattade mig lycklig att jag inte är en
värdelös b-skådespelare utan istället en bakfull tjej.
Nu har jag ätit stora mängder påskmat och godis. Jag mår fortfarande
lika dåligt. Kollade igenom kameran och upptäckte väldigt fula bilder.
Ibland  förstår jag varför vissa människor väljer att inte bruka alkohol.
Man blir ju så jävla ful. Man kan varken hålla ögonen eller armarna i styr.
Själv har jag extremt svårt med ögonen. Svänger åt alla olika håll. Oftast
krockar de i mitten.

Om tio minuter börjar det någon svensk film på ettan. Kanske kan vara värt
ett försök. Kanske ska jag äta något mer. Det är ju ändå påsk. Då kan man
varken vara nykter eller hälsosam.
Pappa sitter i vardagsrummet och tror att han är Freddie Mercury. Morfar pratar
om skogspromenader och bilar. Mormor vägrar dricka mer vin. Mamma pratar om parkeringsplatser.
Vilket jävla kalas alltså. Bäst man stänger dörren och drar täcket över huvudet.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0