Idioti

Visst blir man bitter när tekniken sviker en?
Jag hör till dem som inte kan hantera ilskan över när saker och ting inte
fungerar som det ska.
Satt för en kvart sedan i lugn och ro och läste lite bloggar och lyssnade på musik.
Och så plötsligt, helt utan förvarning, bestämmer sig min skärm för att ställa in sig
på något slags viloläge. Det är underligt. För jag har ingen vilolägesknapp som endast
gäller för skärmen. Utan kommer man åt den så ställer sig även datorn in på viloläge
men så var inte fallet. Jag provade självklart med att stänga av skärmen och sedan sätta på den
igen. Men icke. Kollade så att sladden satt i ordentligt vilket den gjorde. Slog lite på tangentbordet
för att jag var sur också. Till slut drog jag ur sladden till skärmen ur datorn och fixade och trixade lite.
Et voilá. Sen var skärmen igång igen. Frid och fröjd tänkte jag. När jag satte mig framför datorn för att logga
in på min användare. Ja, då händer inget. Nada, nichts. Då hade tydligen musen bestämt sig för att krångla. Bara helt jävla död. Drog ur sladden, satte i sladden. Ingenting fungerade. Sen kastade jag musen i skrivbordet några gånger
och skrek "jävla skitcp". Sedan satte jag i sladden i datorn igen och då fungerade den.
Det är underligt. Ibland tror jag att det spökar. Ett litet datorspöke som bara finns för att jävlas
med mig och min dator.

När jag åt makaroner framför tv:n var det inget annat att se på än Momento.
Hade ingen lust att se en dokumentär om tre hockeyspelare från Örnsköldsvik på ettan.
Momento är ännu ett såntdär ring-in-och-vinn-program med uppenbart dumma tjejer till programledare. Det där måste för övrigt vara ett säljknep. Men det värsta är inte de dumma tjejerna till programledare. Det värsta är idioterna som ringer in. Ett ord, fem bokstäver. LU _ _ A. Det är ett verb. Och det är inte luska eller lunka. Texten som informerar med att det varken är luska eller lunka syns hela tiden i bild. Folk ringer in och säger "Lunka". Några ytterligare personer ringer in och säger "Luska".
Folk är idioter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0