Galla

Jag brukar aldrig vara illamående när jag är bakis. Nästan aldrig, iallafall.
Tvärtom brukar jag kunna äta för fem personer.
Men idag. Idag känns det som att jag spy upp allt vad jag innehåller.
Och då slog det mig att jag inte har ätit något sedan viktväktarmiddagen jag åt
igår. Och om jag då skulle spy nu så skulle det förmodligen bli gallspya.
Är det något jag hatar så är det att spy galla. När det svider sådär förjävligt i halsen
och det enda som kommer upp är någon sorts gul vätska. Galla suger.
Därför åt jag två mackor. För att kunna spy upp dem om jag skulle behöva spy.
Två jätteäckliga mackor som jag tvingade i mig trots mitt illamående.
Och nu är jag inte spyfärdig längre. Bara sjukligt illamående. Såntdär illamående
som bara är. Det gör ingenting. Inga flodvågor i magen eller i svaljet. Ingenting.
Det bara är där och stör.
Vad ska jag ta mig till nu?
Jag ska ju äta våfflor hos mormor men det kommer inte gå om det ska vara såhär.
Jävla skitgrejer.

Men jag är väl inte den som är den.
En halvtimmes kalldusch kanske hjälper? Jag gör ett försök.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0