Das Leben

En pizza senare är jag faktiskt rätt tillfreds med livet, om man bortser
från en trasig hals och lite huvudvärk. Men jag tog mig just en Cocillana-shot
så allt känns genast bättre. Livet på en pinne, helt enkelt. Nu överdrev jag självklart,
men jag var tvungen att få använda uttrycket 'livet på en pinne'. Det är ett väldigt sött uttryck
det där. Tidlöst och samtidigt jäkligt träffsäkert. Det är synd att man inte får använda det så ofta.
Kanske ska det blir min standardfras? Varje morgon när jag vaknar ska jag skrika ut att det här
minsann är livet på en pinne. Eller så sparar jag det till krogen. Man träffar en kille och pratar om det ena
och det andra. Han frågar om man gillar ditten eller datten, man svarar lite stekigt: "jorå förfan, det är livet på en pinne" Det kan ju inte gå fel, det är jag säker på. Killarna kommer stå på rad. Eller är jag helt ute och cyklar? Jag menar jag har aldrig sett skymten av en rad, är jag dum som tror att mitt lilla knep ska vara banbrytande? Nåja, jag nöjer mig med två-tre stycken, det behöver inte vara en rad. Eller det behöver inte ens vara tre. Faktiskt inte ens två heller. Ge mig bara en jävla kille så blir jag glad.
Jag skulle underhålla honom som om han vore kungen.
Vi skulle kunna prata om allt han och jag. Sedan skulle vi kunna spy
tillsammans på någon bakgata och han skulle kunna torka bort spyan runt
min mun och ge mig en såndär filmkyss. Eller? Vad tror ni? Jag tycker att det låter utmärkt.

/

Kommentarer
Postat av: i

jag skulle inte bänga om jag räggade på nån som la såna sköna repliker.

på tal om att vara ute och cykla, igår var det en kund inne här på caféet och hon den smarta tjejen jag jobbar med du vet, svarade på frågan "var är din chef?" hon bara "han är ute och cyklar." "ute och cyklar?" "ja, han brukar vara det." kunden och jag började skratta och hon bara fattade ingenting. skön tjej, va?

2008-03-04 @ 08:50:17
Postat av: Amanda

hahaha. asskön, love it

2008-03-04 @ 14:38:48
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se
Postat av: curre

hahaha. skooont inlagg. livet pa en pinne. det ar sa det ska vara. & nar tiden ar inne trillar man av. pinn alltsa. trillar av pinn.

2008-03-07 @ 15:51:37
URL: http://sitdown-comedy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0