Bakslag x 2

Att gå till skolan idag var ett stort misstag. Det känner jag nu.
Jag är helt slut i kroppen och febern verkar vara tillbaka. Inte vidare bra alls.
Jag borde ha vänt om igen när jag var på väg till skolan och kände att jag inte orkade gå
efter tjugo meter. Men ibland måste man försöka.
Dock är ju jag inte den som är den så även om jag mår dåligt imorgon tänker jag gå till skolan.
Jag tänker vara en kämpe.
Men det är svårt, jävligt svårt. Just nu mår jag förfärligt illa men ändå är jag väldigt hungrig.
Samtidigt fryser jag men svettas. Det är en svår balansgång det här med att vara sjuk. Någon som
är sugen på att prova på istället för mig?

Anledningen till detta oväntade bakslag kan även vara att dagen blev mycket längre än förväntat.
Jag slutade halv tolv men jag kom inte hem förrän lite innan halv fyra. Detta beror på att vi var tvungna
att styra upp ett projektarbetsmöte som faktiskt gick riktigt bra. Sedan gick jag och astrid och kollade upp
hur mycket Björn Gustafsson-biljetterna kostar, 250 bagis, är det värt det? Eftersom jag nu deklarerat att jag har
slutat röka så skulle jag ju kunna ta det pengarna som skulle ha gått till cigaretter, till biljetten. Men vi får se hur det blir med den saken. (Jag måste tyvärr erkänna att jag rökte en cigarett idag. Dessvärre fick jag en riktigt obehaglig nicokick och mådde inte alls särskilt bra. Detta gjorde mig mer taggad på att sluta. Great success, säger vi då.)

Dagen till ära bjuder jag även på ett expertutlåtande om vädret: Vi lider av ett bakslag. Våren har retirerat. Det är svårt att säga när den kommer tillbaka men enligt ganska säkra källor bör ordningen vara återställd till nästa vecka.

Dags för pizza, jag kommer förmodligen spy på pizzan.
Det blir mysig pizza. Om jag vore känd skulle säkert någon
vilja köpa den dyrt. Pizza, pizza. Bara ordet ger mig kväljningar.

På återseende
/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0