856

Idag skippade jag sista lektionen och fikade med Zacce på Upplands nation.
Kändes som ett bra val. Astrid är sjuk och jag kände inte riktigt för att behöva jobba ihop
med någon stel 2:a som bara säger fel hela tiden (det råder självklart hierarki på tyskalektionerna. Astrid och jag är treor - vi bestämmer).
Efter fikat gick jag till Stadsbiblioteket för att återigen försöka hitta 'Det andra könet'. Det gjorde jag inte och jag orkade inte fråga någon om hjälp heller. Jag får hoppas på att bibliotikarien i skolan är frisk imorgon och öppnar biblioteket. Hon bara måste bli frisk.
Eftersom jag blev sur för att jag inte hittade den där förbannade boken gick jag till H&M och köpte en mascara som jag egentligen inte hade råd med. Sedan gick jag igenom Åhléns och impulsköpte ett ciggpaket av ren gammal vana. Jag fick ångest efteråt, men sen slog det mig att det är fredag imorgon och att jag faktiskt får röka på helgerna.
För övrigt köpte jag ett paket Marlboro (vilket var väldigt längesen) och det där jävla paketet kostade 49 kronor. Det är fan inte okej någonstans. Från och med nu ska jag bara köpa budgetcigg från något U-land som inte bara ger en Cancer utan säkert även otaliga könssjukdomar och HIV. Det är fan värt det. Man måste spara in slantarna där det går.

Imorgon är det som sagt fredag och jag har ingen aning om vart kosan styr.
Jag vill ut och dricka alkohol som om det inte fanns någon morgondag.
Men jag vet inte, verkar som om alkoholkommittén har gått i konkurs.

Nu vill jag ha lite underhållning vilket betyder att jag ska besöka tjuvlyssnat.se.
Dock får man hela tiden försöka mota bort tankarna om att allting bara är påhittat.
Jag menar, livet kan väl inte vara sådär roligt på riktigt?

/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0