Tråkigt

Min blogg har bytt hemsida vilket är väldigt jobbigt.
Jag glömmer hela tiden bort det. Men nu heter sidan
alltså "publishme". Töntigt.
Tur att inte själva bloggadressen ändrades.
"Amandasofialundgren.publishme.se" hade inte känts som
den vassaste kniven i lådan.

Jag skulle egentligen ha dragit ut och sprungit ikväll men
som vanligt är jag för lat. Jag får försöka ta tag i det imorgon bitti.
Jag behöver någon som tvingar mig att träna. Men det är det ingen som gör.
Kanske borde jag börja med någon sport. Curling vore roligt.
Men å andra sidan skulle jag aldrig kunna prata högt om det.
Föreställ er en konversation med en främmande person på krogen:
"Det var jättetrevligt att ses. Men jag måste verkligen hem nu. Har
match tidigt imorgon"
"Jaha. Men jag kanske kan ta ditt nummer? Så kan vi ses eller så.
Vad är det för match förresten?"
"Jag spelar curling"
"Eh...okej. Förresten, det där med numret. Vi struntar i det."
Så nej, det är inte ett alternativ. Jag vet inte. Kanske kan jag skaffa mig
en tysk personal trainer på anabola som kan se till att jag tränar.

Och nu är alltså resan bokad till Berlin. Jag och Malin började
prata om det imorse och nu är resan bokad, fast det återstår
att boka hostel förstås. För första gången i mitt
liv är jag riktigt impulsiv. (Men om jag ska vara helt ärlig så har jag
redan gjort en budget både för Berlinresan och Way out west. Jag är
nog inte riktigt frisk trots allt.) Dock måste jag se till att kirra pengar till biljetten
på något sätt eftersom min första lön inte kommer förrän 25 juli.
Jag vet inte om mamma och pappa är så pigga på att låna mig ungefär 2000
kronor. Jag måste nämligen låna till Way out west-biljetten också.
Men jag är glad. 650 kronor till Berlin tur och retur. Det tackar man inte
nej till.

Nej, nu ska jag dricka kaffe.
Auf wiedersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0