Lördag

Efter att ha kollat i alla tänkbara affärer hittade jag till slut min kompletta
outfit. En tvättäkta midsommarklänning och ett par
sandaler, för halva priset. Alltså en bra outfit för priset av 450 kronor.
Jag borde bli Budget-Personal shopper. Dock ska det tilläggas att det var Malin
som hittade sandalerna. Men jag tar åt mig lite utav äran ändå.
Nu sitter jag här och betraktar mitt rum i tystnad. Det ser förjävligt ut.
Jag är känd för att vara lite pseudo-pedantisk, men jag tror att den eran är förbi.
Det som jag är mest förundrad över är varför det ligger sex par strumpbyxor på mitt
golv. Jag har inte använt strumpbyxor på hela veckan. Det skulle kännas lite bättre
att ha någon annan att anklaga för denna röra. Därför drar jag slutsatsen att det är någon
annan (som har använt strumpbyxor) som har ställt till det i mittt rum. Ja, vi säger så.
Nu känns det bättre.

Snart är det fotboll. Jag är på gång. Patriotkänslan börjar infinna sig.
Vad som skulle toppa kvällen är ju självklart lite folköl. Men nej, ingen
öl för mig i helgen. Det är ett löfte. (Klyscha: Löften är till för att brytas.)

Nu ska jag hjälpa min far att laga mat.
(Läs: Ta med mig datorn till köksbordet för att ge honom lite
sällskap.)

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0