Kortavgift

Däckade i soffan vid elva igår. Bestämde mig för att det inte riktigt kunde vara slutet på min
fredagkväll. Placerade mig därför i sängen tillsammans med datorn och youtubade tills jag halvt om
halvt somnade på tangentbordet.
Idag är jag pigg och glad. Har precis druckit kaffe och ska snart ta mig en dusch.
Tanken är att jag sedan ska möta upp Malin på stan och där ska shoppas.
Okej, jag har en budget på 260 kronor när det gäller att hitta något i klädväg till midsommar.
Sen har jag 400 i budget till att hitta ett par snygga gladiatorsandaler.
Men jag kanske kan skarva lite i kanterna. Mitt konto är ju inte helt tomt ännu.
Fast det vet jag å andra sidan inte. Jag har inte vågat kolla mitt saldo på väldigt länge.
Lite töntigt. Som om jag hette Alex Schulman och bjöd tre stycken Aftonbladet-chefer på middag
inklusive X antal helrör. Det enda som möjligtvis kan ha skett på mitt konto är att jag råkat köpa en öl för mycket på Palermo. Eller så är jag medveten om att jag faktiskt har köpt en öl för mycket, men jag förbannar kortavgiften.
FEM kronor? Det är mycket pengar. Ponera att man köper fem öl á la 45 kronor på en kväll, då har jag förlorat 25 kronor. Vilket är hälften av den där 7,2an som man ska avrunda kvällen med.
Nej, jag säger som mormor; Det där med att handla med kort, det är ett helvete.


Dags för en dusch.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0