Konjunkturer

Slitit dag, minst sagt. Det tog jävligt lång tid att somna igår, därav har jag varit sjukt disträ
hela dagen. Jag kände mig duktig som åkte till jobbet, men fan i mig vad jag bara har fumlat
omkring. Jag monterar ventilationsdon, vilket är hur enkelt som helst. Man lägger en isoleringdrev,
på med donet, kilar fast den, skruvar och isolerar ovanpå. Inga konstigheter alls, vanligtvis. Men idag
har jag knappt orkat lyfta skruvdagaren. Och mitt i alltihopa har jag varit virrig och gått upp på fel våningar.
Vid ett tillfälle kom jag på mig själv att försöka skruva utan skruv. Och så grät jag lite också.
Jag tänkte på min gamle vapendragare. Jag undrar var han är någonstans nu.
Är det något jag har svårt för och inte kan hantera så är det döden. Jag kan knappt skriva ordet utan att
sköljas över av en ångest-tsunami. Jag har varit rädd för döden enda sedan jag var liten. Och det verkar inte
bli bättre med åren. Just när folk (och katter) dör så tänker jag att det kanske skulle vara lättare om man hade någon
övertygelse, således en religiös sådan. Då skulle man inte behöva drabbas av det förjävliga rationella tänkandet. Man kunde bara gilla läget och tänka att himlen tar emot en. Om jag hade en övertygelse skulle jag förmodligen tänka att Felix är i katthimlen nu. Och springer på en äng och jagar fåglar. Min farmor och farfar skulle också vara i himlen.
Men jag är inte övertygad, jag är rationell.
Men nu släpper vi det här.

Det slog mig när jag satt i bilen imorse att det finns en sak som jag faktiskt inte alls förstår mig på.
Det där med högkonjunktur och lågkonjunktur. Jag vet vad orden i sig innebär och allt det där med ekonomisk
tillväxt och BNP. Men när folk börjar prata om konsekvenser av högkonjunkturen så hänger min
hjärna inte med längre. Det tar stopp. Och jag tänker inte ens försöka förstå, för är det något som inte alls intresserar mig så är det ekonomi. Så om ni vill sätta mig i en pinsam situation eller förödmjuka mig lite, Ja då ska ni börjar prata om högkonjunkturens inverkan på byggjobben och såntdär. Jag tänker mig dock att det hela ska vara väldigt enkelt. Är det högkonjunktur så går det bra för landet, är det lågkonjunktur är det således tvärtom. Men varför ska folk ställa till det så mycket?
Äsch, varför bryr jag mig ens?


Nu: Deppa.
Senare: Gossip Girl
Imorgon: Sverige - Ryssland


Kommentarer
Postat av: malin

snälla säg att jag piggade upp din annars så miserabla dag med min affärsplan. puss på din kind

2008-06-17 @ 22:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0