"Gud är en man och han skrattar åt kvinnan"

Apropå det där med religiös övertygelse. Om det finns en gud så skrattar han förmodligen åt mig nu.
Nej, han skrattar inte. Han asgarvar och kvider för att det är så kul. Det är ett såntdär kluckande gubbskratt
som jag avskyr dessutom. Om han nu finns alltså.
Anledningen till att han skrattar är sjävklart för att jag får slita som en galärslav på jobbet.
Det som jag aldrig trodde skulle hända, har faktiskt hänt.
Sedan i fredags har jag monterat 190 stycken ventilationsdon på 10 olika våningar.
Allt har varit helt okej. Jag har känt mig rätt duktig. Idag när jag precis hade börjat på en ny våning
kommer en av bygg-gubbarna upp och säger att jag sluta med det jag håller på med. Att det har blivit
ett litet fel från deras sida. Ja, de har helt enkelt upptäckt att ventilationsdonen inte sitter som de ska pga
fel med isoleringen och för korta skruvar. Ja, de upptäckte det efter 190 stycken monteringar.
Så ja, det var bara för mig att börja om från början, fast från andra hållet. Jag ägnade större delen av eftermiddagen
till att skruva ur skruvar i de 190 ventilationsdonen. Imorgon ska jag göra om allting.
Är jag bitter? Har jag rätt att vara bitter? Bör jag vara bitter?
Svar: Ja.


/

Kommentarer
Postat av: björn

det är ju så med varje jobb, man peppar i början för att man får pengar och det inte är så jävla jävligare än skolan...... tills man inser att man har en chef, och chefer är alltid ospecifika och felinformerade, vilket går ut över en själv...



och för övrigt har jag kommit på varför jag hatar stolt-nykterister; dom brukar skryta med att dom är lika glada, sociala och galna som fulla människor, och alltså inte behöver dricka. men å andra sidan vet man ju att man som nykter hatar fulla människor, alltså översätts hela det argumentet till "jag är konstant dryg, oavsett droger". bah.

2008-06-18 @ 23:59:16
URL: http://spritzscheisse.bilddagboken.se
Postat av: Amanda

Haha, du har ack så rätt.

I båda delarna av inlägget.

2008-06-19 @ 14:20:53
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0