Borgarbracka

Jag sitter just nu och kollar på Unga mödrar på femman. Kanske är det mitt favoritprogram, alla
kategorier. Astrid gillar det också. Jag är alltså inte ensam om att roas av en dansk dokumentärserie
om white trash-tjejer som kedjeröker fast de är gravida.

Dagen har gått relativt snabbt. Vi slutade redan vid ett eftersom det är dagen innan midsommarafton.
Men pappa och jag börjar nog gå varandra på nerverna nu. Det är tur att vi inte jobbar tillsammans. Då skulle jag förmodligen ha flyttat hemifrån vid det här laget.

Fan, jag vet inte varför jag inte har något intresseväckande att skriva om. Det känns jävligt tråkigt
med "Det här har jag gjort idag". Men det är det enda jag har att bjuda på. Kanske kan jag rasa lite
över FRA-lagen. Men ärligt talat så är jag less på hela debatten. Det har blivit ett jäkla tjat.
Men sjukt är det. Jag tror inte att det kommer fungera särskilt effektivt. Kanske hjälper det till att lösa ytterst få
fall, men överlag så tror jag att det enda den där lagen ställer  till med är att folket får ännu mindre förtroende
för den borgerliga regeringen. Åtminstone kan man hoppas på det. De gräver sin egen grop, men det är de ju
bra på, borgarbrackorna.

Jag brände gommen när jag åt pizza. Jäklar i min lilla låda vad ont i gör.
Det är ett helvete. Men jag är glad ändå, kanske beror det på att det vankas
midsommarafton ute i Öregrund. Det kommer blir fint. Jag har spenderat många midsomrar
där ute, fast då hos min farmor och farfar. Nu ska jag dit, si sådär 13 år senare och göra landet
osäkert. Köra flakmoppe full och sådär. Kanske riva en och annan midsommarstång.
Ni kan läsa om det i UNT på söndag, var säkra på det.

/

Kommentarer
Postat av: ash

"jag röker nog nästan mer när jag är gravid" //ett äkta citat från en ung mor

2008-06-24 @ 13:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0