Prettoschmettoschuck

Jag vill vara åtta igen.
Jag vill ha ett sommarlov som verkar oändligt.
Jag vill vakna klockan åtta och äta rostade mackor och dricka O'boy.
Jag vill titta på sommarlovsmorgon och vänta på att få väcka mamma och pappa.
Jag vill springa ner till mormor i pyjamas och dricka saft när de dricker sitt "elva-kaffe".
Jag vill åka till Fjällnora, bada hela dagen och bränna mig på näsan.
Jag vill åka till Grekland med familjen och lukta solkräm och coca-cola.
Jag vill ha smutsigt hår, såriga knän och cykelhjälm.
Jag vill inte bry mig om någonting. Jag vill inte bli vuxen.
Jag vill vara åtta igen, nu.


Jävlar vad pretentiöst.
Men det är så det är. Alltihopa.
Vi är alla pretentiösa jävlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0