Katthundar

Det här med drömmar. Jag blir helt enkelt inte klok på det.
Inatt drömde jag att jag såg varelser som såg ut som en blandning av katt,
hund, räv och människa. De jagade mig och visade sig sedan kunna flyga
i några sorts rör på himlavalvet. Sedan drömde jag att jag hade fått skäggväxt.
Och nu snackar vi inte en oskyldig moppemusche, nej, det här var riktiga grejer.
Jag önskar att det faktiskt fanns någon mening med drömmar. Något underliggande.
Ja, ibland önskar man att man var Freud för en dag.

Nu ska jag gå ner på stan och köpa en klänning till det bröllop jag ska på på fredag.
I Värmland. Jag har aldrig varit på bröllop förut. Jag ser två scenarion framför mig.
Antingen blir det hela en rätt stor flopp och jag ägnar kvällen åt att svansa efter min
kusin alternativt mina föräldrar. Eller så slutar det med att jag dricker alkohol för
att lätta upp tristessen. Jag blir således väldigt full och går upp på rummet och däckar
vid cirkus klockan elva.
Vilket scenario blir bäst mån tro?

Den som lever får se, det har jag alltid sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0